Monday, September 19, 2011

Pilihanku ...


Dipersimpangan ini, aku bagaikan tidak dapat untuk membuat pilihan. Apakah yang harus aku pilih? Apakah pilihan aku nanti? Apakah ianya akan menjadi satu keputusan yang terbaik bagiku?

Teruskan bersamanya ataupun aku harus meninggalkannya?

Jika aku meninggalkannya, aku telah memungkiri janji-janji aku kepadanya. Bagaimanakah dia bila aku tiada untuk menyokongnya lagi? Apakah aku sanggup, mampu dan selesa tanpa dia?

Jika aku bersamanya, mampukah aku bertahan?

Segalanya bagaikan dilema bagi aku. Telah panjang aku fikirkan. Dulu juga aku tanpa dia, bersamanya juga bagaikan tidak bersamanya tapi aku terlalu sayang untuk tinggalkan dia. Aku selalu risaukan dia, aku takut bila nanti dia ada masalah, dia tiada tempat untuk berkongsi dan meminta pertolongan.

TAPI, selagi aku bersama dengan dia, aku yang akan menanggung sakitnya ..

Semoga pilihan yang bakal aku buat adalah pilihan dan keputusan yang terbaik bagi aku ...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates