Tuesday, January 19, 2010

Merayu Kepada Hati



Sudah banyak kali hati ini dirayu .. akal dan nafsu pun sudah jemu menasihatinya .. dia masih lagi dengan cintanya dan masih lagi mencipta khayalan-khayalan yang tidak pasti hakikatnya .. aku sudah letih menurutinya .. kehendaknya kali ini amat membebani aku .. desakkannya kali ini amat menyeksakan aku .. segala yang berlaku telah aku redhai tapi hati ini masih lagi kepadanya .. masih terikat kepada janji-janji ...

Wahai hatiku .. cukuplah .. aku sudah tidak larat lagi menanggung perasaanmu ini .. dengarlah nasihat akal dan nasihat nafsu si musuhmu .. lupakanlah dia .. kerinduanmu tiada nilainya lagi .. sayangmu langsung tidak dipandang lagi .. sekarang segalanya telah berbeza .. lupakanlah cintamu itu .. redhailah pada ketentuan yang telah ditetapkan .. kasihanilah aku .. aku ingin teruskan kehidupan ini tanpa beban yang sebegini berat .. aku sudah tidak larat lagi .. terasa amat letih .. aku sudah terlalu tua .. kau sendiripun mengetahui yang usiaku melebihi usiamu ...

Dengarlah rayuanku wahai hatiku .. usahlah kau desaki aku lagi .. aku telah berusaha tapi aku masih lagi belum dapat memenanginya .. kini aku telah letih .. aku tahu betapa rindunya kau pada dia tapi aku tidak lagi dapat menolong .. percayalah wahai hatiku .. seandainya dapat aku keluarkanmu dari jasabku ini pastinya akan aku hadiahkan kau kepadanya .. supaya kau tenang bersamanya ...

Aku memohon kepadamu .. mengertilah keadaan aku .. selama ini aku tidak penah merayu dan memohon pertolongan kepadamu .. selama ini aku mengerti dan memahamimu .. segala kemahuanmu dan kehendakmu aku turuti .. aku mohon kali ini turutilah kemahuan dan kehendakku .. fahamilah aku! .. Lupakanlah dia!! Lupakanlah dia!! Lupakanlah dia!! ...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates