Tuesday, December 20, 2011

Kenangan Dihari Lahir Ke-24 ...



Sebelum aku mula merepek dalam ni, pertama sekali aku ucapkan terima kasih kepada semua yang ucapkan Selamat Hari Lahir buat aku ..

Mekasih sangat-sangat ..

Pada 18 hari bulan tu, aku dengan keluarga pergi hantar adik perempuan aku yang pertama ke Politeknik Muadzam Shah so selepas hantar dia, abah aku sewa la hotel kat bandar Rompin tu sebab besok sebelum balik ke Kuala Terengganu, nak jumpa la dulu adik perempuan aku tu ..

Opss sebelum terlupa, aku ucapkan TAHNIAH sebab dapat sambung diploma kat sana ..

Dalam area pukul 7 malam tu aku mula rasa sakit kat bawah tulang rusuk kanan aku ni, ni kali kedua aku rasa sakit, yang pertama dulu masa kat rumah mak saudara aku kat Perlis tapi masa tu tidak la sesakit macam ni (nenek aku duk sapu ubat sampai aku tidur).

Sakit punya sakit, aku tahan la maklum la aku nikan lelaki so sakit sangat pon tak boleh nangis. Adik aku kat katil sebelah duk lena tidur dan aku plak tak tahu nak buat apa, baring sini sakit baring sana sakit, pendek kata memang sakit .. buka Facebook, sempat la menjawab mane orang yang ucap Selamat Hari Lahir kat aku tu, sambil tu aku search la kenapa sakit kat bahagian bawah tulang rusuk kanan .. tak tahu nak baca yang mana sebab sakit sangat aku pun shut down lappy ni ...

Aku bergolek kiri, bergolek kanan, masuk tandas keluar tandas .. sakit makin terasa pulak, aku masej la si Cikgu Aina (kawan kepada ex aku dulu). Aina ni memang baik orangnya, aku banyak mengadu kat dia bila aku ada masalah dan bila aku sakit hati dan geram, kat dia juga la aku lepaskan marah ..

Ina adalah sahabat perempuan terbaik .. teristimewa ..

Aina suruh aku cakap kat abah aku tapi aku ni segan la, maklum la aku ni tidak pernah sakit macam ni, aku bimbang kena tahan kat wad jer, lagilah aku ni ada sulong so aku tak mahu la manja-manja sangat. Aku pon tahan la sampai abah aku call ajak kuar makan, nak tak nak kat bawah hotel aku tanya abah aku kenapa sakit kat bawah rusuk kanan. Abah aku tanya aku sakit ke, aku macam biasa jawab sakit gitu-gitu jer, dalam kereta still lagi tanya .. jawapan aku still sama ..

Sampai kat kedai, pesan makan .. makan belum abis, sakit ni makin menjadi-jadi, aku pergi ke kereta kononnya nak minum air mineral dalam kereta, kantoi ma dengan abah aku ikut so hospital la jawabnya ...

Kena tahan kat wad hampir 2 jam ... (sori aku tidak dapat nak replay masej2 ucapan yang masuk)

Besok kena pergi hospital lagi .. sambung kat Kuala Terengganu pulak ...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates