Monday, August 1, 2011

Lappy Asus aku rosak ..



Bulan lepas lappy aku terpaksa dihantar warranty, kata orang yang baiki lappy aku kat kedai yang aku beli lappy tu, harddisk lappy aku rosak. Pelik jugak, macam mana boleh rosak. Mula-mula tu, kat skrin lappy aku keluar bluescrin, pastu window jadi not responding. Aku try restore balik kepada tarikh sebelum kejadian tapi still sama gak so aku antar je la kekedai untuk format balik.Sebelum aku antar, dengan gigihnya aku simpan semua file-file yang penting kedalam D:, termasuklah kesemua sofware-software penting aku.

Orang baiki tu janji dua tiga hari jer, hari ketiga masih tidak call akulagi so masuk hari keempat aku call la, rupanya sudah siap dah tapi dorang lupa nak call sebab alasannya ingat orang lain dah call.

Aku pergi la amik kat kat cawangan dia kat Mydin Mall Kuala Terengganu. Budak yang baiki tu pun nak tunjuk la yang lappy aku dah diformatkan, dia onkan lappy aku tapi lappy aku tak boleh on, terdiam budak tu, tiga kali dia cuba onkan tapi still tak boleh, pastu dia mintak maaf dan mintak aku datang balik petang karang.

Petang tu aku call tanya sama ada dah siap, dia cakap lappy tu dihantar ke kedai cawangan utama dia sebab
juruteknik nak bedah siasat dan bila siap dorang call balik, aku angkur je la. Dua hari kemudian aku call balik, dorang cakap lappy aku dihantar warranty ke center Asus kat plaza Imbi. Panas betul aku, nape dorang tak berani nak call langsung, file-file dan software-software mesti hilang punya.

Memang dah takdir selepas 2 minggu lebih lappy aku siap, kesian lappy aku macam orang hilang ingatan so aku terpaksalah install balik apa yang hilang.Kata tuan kedai tempat aku beli Seagate drive kat PV Walk, sepatutnya semua file-file dalam lappy aku tu diselamatkan dulu oleh budak-budak yang baiki lappy aku tu baru la dihantar warranty.

Dan apa yang penting sekali, aku memang panas gile kat orang yang baiki lappy aku tu, Microsoft Office 2007 aku kena masukkan key bali. Aku nak cari tang mana? Geram betul aku, bila aku call mintak,
dorang cakap kena hantar kat kedai biar dorang masukkan. Aku nak hantar masa bila, aku kat kL, takkanlah semata-mata untuk tu aku aku nak balik Terengganu.

Panas betul aku, ni pun aku taip pakai notepad jer ..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates