Tuesday, February 23, 2010

Menagih Janji Pada Yang Berjanji ..

Sememangnya pada hakikatnya apabila ada yang berjanji pada kita pastinya kita akan menagih janji tersebut supaya dikotakan sama ada tagihan itu dari bicara mulut, kelakuan dan mahupun desiran hati kecil ..

Tapi adakah kita perduli pada janji2 kita pada KhaliQ dahulu? Huh! pasti ada yang garu kepala sambil tertanya2 apakah janji2 kita pada KhaliQ dahulu ..

Sesungguhnya perjanjian kita dahulu tidak dapat dibicarakan dan tidak dapat diungkapkan walaupun dilebarkan penulisan ini sehingga keakhir usia dunia .. memperakui-Nya, mengenali-Nya, mempertahankan agama-Nya dan pelbagai lagi ... terlalu banyak untuk diungkapkan ...

Bila saat Allah mempersoalkan janji2 kita dahulu .. dimanakah kita akan berada kelak? sanggupkah ke neraka? layakkah ke syurga? ...

Huh! terlalu banyak pekara yang kita lupa, sengaja lupa, berbuat lupa dan alpa! Bila Allah mempersoalkan ttg Islam kita kelak, bagaimanakahkah hendah kita jawab? adakah masih hendak berputar belit seperti didunia ini? bagaimanakah bila soal Iman dipersoalkan? mampukah kita jawab? wujudkah Iman kita sebagai peguam kita kelak?

Ahh! terlalu rumit ..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates