Thursday, February 25, 2010

TIADA LAGI DOA (SATU PENJELASAN)

Aku sesat?
Terkeluar agama?
Mewujudkan fahaman baharu?

Huh! Ada aku peduli dengan semua tuduhan tu? Aku langsung tidak perduli dengan semua tu. TIADA LAGI DOA DALAM HIDUPKU adalah hak aku! Apakah kalian yang memberikan komen itu sudah memahami erti adab? Adakah jika aku tidak berdoa meyebabkan iman aku terbatal? Jika ya berikan aku dalil yang sewajarnya .. jangan hanya sekadar pandai berkata2 sahaja!

Banyak sebab yang menyebabkan TIADA LAGI DOA DALAM HIDUPKU.

Aku mengakui dengan jelas dan nyata bahawa aku adalah hamba Allah! Tentu kalian juga mengakui yang kalian hamba Allah juga tapi pengakuan aku jauh melebihi kalian! Sebagai hamba Allah, aku mempunyai perasaan bimbang kalau2 doa2ku menjadi satu tuntutan kepada Allah.

Adakah kalian penah berfikir dengan halus setiap doa2 yang kalian pinta sama ada selepas solat mahupun diluar solat? Penah kalian perhati dengan teliti setiap doa2 kalian? Pastinya tidak! Jika kalian perhatikan dengan halus pasti akan wujud kebimbangan dihati kalian sama seperti kebimbangan dihati aku! Doa bukanlah satu tuntutan!!

Aku berani untuk mengatakan bahawa setiap kata2 didalam doa2 kalian adalah satu tuntutan! Sama ada kalian sedar mahupun tidak sedar!

Kita manusia yang mengakui sebagai hamba Allah seharusnya pandai meletakkan diri ditempat yang sepatutnya sebagai hamba, bukannya menjadi hamba yang biadab!!

Renungilah apa yang aku katakan ... Jangan menjadi hamba yang biadab dengan membuat tuntutan! Doa bukanlah satu tuntutan!!


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates