Tuesday, February 23, 2010

Tiada Lagi Rintihan!!

Kini tiada lagi seperti dahulu .. nasihat penasihatku berlegar2 menjadi penguat Imanku .. tiada lagi rintihan didalam doaku ... tangisan tatkala dilanda ujian tetap ada namun tidak lagi berair mata seperti dahulu .. hanya kadang2 bila hati mula berbicara maka berlinanglah air mata kerana sayu mengenangkan kasihsayang Allah s.w.t terhadap diriku yang sentiasa lupa ...

Tiada lagi rintihan didalam doa .. malahan tiada lagi doa didalam hidupku .. aku mengajar diri supaya malu dan segan kepada Allah s.w.t .. malu meminta sesuatu kehendak hati yang berkiblatkan duniawi ...

Hati sentiasa merintih .. merayu aku memahaminya .. nafsuku membentak-bentak sambil menghinaku .. mengatakan aku tidak layak untuknya .. ahh! semuanya berkiblatkan duniawi .. akan aku tundukkan kamu .. supaya kamu melutut! memahami dan berkehendak sama seperti hakikat aku yang sebenar .. berpegang pada janji2 dahulu ...

Mampukah aku? Bisakah aku menafikan perasaan hati dan kehendak nafsu?? ..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Blogger templates